4 korzyści minimalizmu



Jako, że teraz jest takie 'bum' na minimalizm, ja też o tym napiszę, bo uważam, że każdy powinien o tym pomyśleć chociaż raz.  Ostatni rok mieszkałam w Egipcie, gdzie wydawałam pieniądze na lewo i prawo i w ogóle nie myślałam o oszczędzaniu (swoją drogą jak tu oszczędzać, jak wypłata była taka marna). Teraz mam w planach podróż za ocean do słonecznej Arizony, więc życie z walizkami jest moim priorytetem i właśnie dlatego jestem w trakcie tej małej przemiany, która mam nadzieję całkowicie wdrożę w życie. Jasne, że mogłabym sobie wysłać rzeczy pocztą w kartonach, ale właśnie minimalizm nie na tym polega. 

Przeprowadzka do USA jest wielkim krokiem i dla mnie będzie to nowy start, którego nie chcę zaczynać z niepotrzebnym bagażem, który tak czy inaczej każdy ma. Tak czy inaczej nie zagrzewając miejsca na długo zmuszona byłam wszystko co mam zmieścić w walizkę. Ciągle jestem na etapie uczenia się jak rozszyfrowywać te rzeczy, które są dla mnie ważne, a które nie, ponieważ zawsze zadaję sobie jedno pytanie: po co wydawać bezsensownie pieniądze na coś czego nie potrzebuje. 

Chociaż jestem człowiekiem i wciąż jestem bardzo winna, bo kupuję rzeczy, których nie potrzebuję i wydaję pieniądze, których nie mam. Dowiedziałam się, że przyjęcie bardziej minimalistycznej mentalności daje ci jasność i perspektywę oraz pomaga rozwijać się w każdym aspekcie twojego życia .

Oto 4 korzyści z mojego doświadczenia z minimalizmem:
  • Oszczędność pieniędzy: początkowa i natychmiastowa korzyść dla minimalizmu polega na tym, że wydajesz mniej pieniędzy. Kiedy potrzebujesz mniej, mniej pragniesz i w ten sposób wydajesz mniej. Wiedza jak naprawdę wykorzystać ubrania w szafie i rzeczy w domu, jest kluczowa. Łatwo jest zacząć żyć ponad swoje możliwości i wydawać więcej, niż można sobie pozwolić na wydatki na rzeczy, których naprawdę nie potrzebujesz. Trudniej przeprogramować i wyjść poza natychmiastową satysfakcję. My (ludzie) zawsze chcemy coś mieć na już! Nie lubimy czekać, ale jeśli ta rzecz nie przyniesie ci długoterminowej wartości, prawdopodobnie  tej rzeczy nie potrzebujesz.
  • Czyści twój umysł: wydajemy dużo energii mentalnej na martwienie się, planowanie i przewidywanie. To wszystko rozciąga się od tego, co kupujemy, od rachunków, które płacimy, od żywności, którą jemy, oraz od ludzi, z którymi spędzamy czas. Minimalizm to nie tylko rzeczy fizyczne, lecz ogólna mentalność. Jeśli pozbędziesz się tych rzeczy, tych, które wyniszczają twoją energię psychiczną i nie robią nic, aby cię ulepszyć lub nie pomagają ruszyć z miejsca, masz więcej czasu na skupienie się na samym sobie i na tym, czego naprawdę chcesz.
  • Pozwala oczyścić: pozbywanie się rzeczy, których nie potrzebujesz z Twojego otoczenia jest naprawdę ważne. Nieporządek niesie energię, która czyni cię nieproduktywnym, zestresowanym i leniwym. Pozbycie się rzeczy, które nie są ważne, pozwala ci zrobić miejsce dla rzeczy, które są. Pomaga ci odkryć na nowo wartość tego, co wybierasz wokół siebie. Nie są tylko częścią jakichś śmieci, zostały wybrane do jakiegoś celu i miejsca w twojej przestrzeni. Kiedy trzymamy się rzeczy, trzymamy się wspomnień i doświadczeń, które kojarzymy z tymi przedmiotami. Czasem jest to nostalgia, ale czasami utrzymuje cię w pułapce przeszłości i nie daje ci przestrzeni, by iść do przodu i tworzyć nowe wspomnienia. Czyszczenie się uwalnia. To coś więcej niż tylko fizyczne działanie, pozwala odzyskać kontrolę nad swoim życiem i żyć świadomie.
  • Zdaj sobie sprawę, że potrzebujesz mniej, aby być szczęśliwym: przykładamy dużą wagę do rzeczy, które mamy i rzeczy, które chcemy. Tak wiele naszych celów jest istotnych. Chociaż nie ma nic złego w chowaniu rzeczy i ciężkiej pracy, aby je zdobyć, problem pojawia się, gdy nasza własna wartość jest związana z tym, co posiadamy. Media społecznościowe są dobre, abyśmy czuli się niewystarczająco, aby nie żyć w życiu, w którym widzimy innych ludzi żyjących. To socjologiczne, ale to także tylko biznes. Pomysł, że potrzebujemy rzeczy do szczęścia, jest motorem konsumpcjonizmu. Kiedy zdajesz sobie sprawę, że nie potrzebujesz tych wszystkich rzeczy, aby udowodnić swoją wartość, poczujesz się po prostu lepiej i nabierzesz zaufania do bycia fundamentalnie sobą.

To by było na tyle!
xxx

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz