HAPPY SCARY HALLOWEEN

Jako, że lubię straszne rzeczy typu zombie, wampiry itd. postanowiłam, że na imprezę szkolną też jakoś przebrać się muszę. Chociaż cała moja klasa stwierdziła, że w ubiegłych latach o wiele więcej osób się bawiło, przebierało i w ogóle. Moim zdaniem pierwsze klasy, które teraz przyszły do szkoły są jakieś takie nie aktywne w niczym, no ale cóż. Mi zostało tylko pół roku do zakończenia szkoły, to bardzo mało zaliczając w to święta, sylwester i inne randomowe dni, które wypadają nam z terminarza. 


Obchodzisz halloween? Przecież to święto z zachodu, nie nasze... 
Jestem chrześcijanką, ale nie praktykującą, Chodzę do kościoła jak muszę, nie na pokaz, nie jak ktoś inny chce, nie jak jest niedziela. Jak będę chciała pójść do kościoła to po prostu ubiorę się i pójdę. Ale jak na razie nie zbiera mi się do tego. Jest mi dobrze tak jak jest, a co ma być to będzie. Spotkałam wiele osób, które myślą, że święta z zachodu są złe np. halloween, okej, nie mam nic do tych ludzi, tylko, że gdy przyjdzie 14 lutego to też nie obchodźcie wielkiego love story, bo walentynki - nie wiem czy Was oświecę czy nie ale również to "święto" z zachodu pochodzi. 
Strój. 
Dużo znajomych w szkole pytało :" Sandra, a właściwie za co Ty jesteś przebrana?" Moją szybką odpowiedzią, oczywiście było najzwyklejsze w świecie "Nie wiem, po prostu byłam w sklepie, nie mogłam znaleźć płynnego lateksu, zobaczyłam natomiast pistolety w dziale dziecięcym, niebieską perukę i mały kapelusik w dziale karnawałowym i postanowiłam zebrać wszystko do kupy i bum! Oto mamy kostium" Wszystko na ostatnią chwilę, dziesięć minut przed zamknięciem sklepu. Pozbawiłam się 1/3 ilości pieniędzy, które wtedy posiadał mój portfel - On najbardziej ucierpiał w tym strasznym dniu. 


klik w zdjęcie!:)


Halloween. ZSGH, 2015

Postanowiłam poszperać trochę w internecie i znalazłam 12 ciekawostek o Halloween! 

1. Halloween jest po Bożym Narodzeniu zarówno najbardziej popularnym jak i dochodowym świętem. W 2014 szacuje się, że przeciętny obywatel USA wyda około $77.52. Biorąc pod uwagę, że w USA żyje (oficjalnie) ponad 318 milionów obywateli jest to zawrotna suma…

2. Największa dynia pochodzi ze Szwajcarii i waży 1053,5 kilograma….
halloween-ciekawostki-2

3.Geneza Halloween nie jest do końca znana. Może nią być rzymskie święto na cześć bóstwa owoców i nasion (Pamony) lub celtycki obrządek Samhain, podczas którego żegnano lato, witano zimę oraz obchodzono święto zmarłych. Nazwa Halloween jest najprawdopodobniej skróconym All Hallows’ E’en, czyli wcześniejszym „All Hallows’ Eve” – wigilia Wszystkich Świętych.

4. Największą popularnością wśród słodyczy cieszy się w tym dniu ….Snickers

5. Dalej na liście najpopularniejszych słodyczy plasują się Reese’s, Kit-Kat i M&M’s. Największa sprzedaż słodyczy w ciągu roku przypada na 28 października.

6. Rzadko zdarza się, aby podczas Halloween wystąpiła pełnia księżyca. Najbliższe takie wydarzenie nastąpi w 2020 roku. Wcześniej taka sytuacja miała miejsce m.in. w 1925, 1944, 1955 i 1974 r.

7. Dynie zazwyczaj są koloru pomarańczowego, ale mogą być też zielone, białe, czerwone i szare.
halloween-ciekawostki-7



8. Jeśli już przy kolorach jesteśmy. Wiecie skąd pomarańczowy i czarny kolor jako symbol Halloween? Pomarańczowy oznacza koniec zbiorów związany z jesienią, a czarny reprezentuje „śmierć” lata.

9. Samhainophobia to strach przed Halloween. Cierpi na nią tysiące ludzi.. 

10. Do najpopularniejszych zabaw w Halloween zalicza się między innymi zabawacukierek albo psikus (ang. trick or treat). Dzieci chodzą z pojemnikami na cukierki po okolicy i odwiedzają mieszkańców. Gdy ktoś nie chce dać cukierka otrzymuje od dzieci w zamian psikusa.
Children Trick-or-treating

11. Apple bobbing – w tej zabawie należy bez użycia rąk ugryźć jedno z jabłek pływających w miednicy z wodą. Jabłko nieuszkodzone przy zabawie ma oznaczać szczęście w nadchodzącym roku
halloween-ciekawostki-11

12. Halloween dzieci i dorośli przebierają się za potwory, takie jak wampiry, duchy czy czarownice. Kostiumy są również oparte na postaciach z telewizji. Pierwsze kostiumy na Halloween pojawiły się w 1930 roku halloween-ciekawostki-12


Mam nadzieję, że dowiedzieliście się nowych rzeczy, dzięki tym ciekawostkom, a jak nie, no to wiedzieliście więcej niż ja, bo o jabłkach nie wiedziałam na przykład i jest to dla mnie nowość :) 

Buziaki, pozdrawiam. 


1 komentarz:

  1. Fajne ciekawostki..
    nigdy jakoś się w to specjalnie nie zagłębiałam! :)

    OdpowiedzUsuń